בג"ץ הכריע באשר למסתננים; "החלטה מרוקנת מתוכן"

איתי גדסי No Comments on בג"ץ הכריע באשר למסתננים; "החלטה מרוקנת מתוכן"

לאחר החלטת בית המשפט העליון בעניין המסתננים, במערכת הפוליטית מגיבים: שר הפנים, אריה דרעי, אמר כי בכוונתו לעבוד בשיתוף פעולה עם שרת המשפטים על תיקון לחוק "אנחנו חייבים לדאוג לאזרחי ישראל" | השר גלעד ארדן אמר: "החלטת בג"ץ מרוקנת מתוכן"

מסתננים | תמונת אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרכב מורחב של חמישה שופטים בבית המשפט העליון קיבל היום באופן חלקי ערעור בעניין הרחקה למדינה שלישית של מסתננים השוהים במרכז שהייה ואשר לא הגישו בקשת מקלט או שבקשת המקלט שהגישו נדחתה.

הטענות על הסדר ההרחקה למדינה השלישית, מושא הערעור, נדחו. בית-המשפט קבע כי לא הוכח שמדינה זו אינה בטוחה וכי התקיימו כל התנאים הפרוצדורליים הנדרשים לצורך הנהגתו של הסדר ההרחקה. עוד נקבע כי המנגנונים שהנהיגה המדינה לביקורת ולפיקוח על הליך ההרחקה ועל היחס שלו זוכים המורחקים במדינה השלישית מספקים בעת הנוכחית.

כפי שהצהירה המדינה, מורחקים למדינה השלישית רק מסתננים המסכימים לכך ולפיכך "מוחזק במשמורת שעומד על דעתו ואומר עד העלייה למטוס שאין הוא מוכן להיות מורחק. לא יגורש בכפייה" (החלטה מיום 9.10.2016). בנסיבות אלה קבע בית המשפט כי "לא ניתן לראות באי-הסכמתם של מסתננים להרחקה למדינה השלישית משום העדר שיתוף-פעולה עם הרחקה שבעטיו ניתן להחזיקם במשמורת מעבר ל-60 ימים".

התגובות להחלטה. שר הפנים, אריה דרעי, אמר כי "ההחלטה שלא לאפשר למדינה להוציא מהארץ מסתננים בניגוד לרצונם היא בעייתית מאד. זה לוקח מאיתנו כמדינה כלי חשוב מאד ומותיר לכל מסתנן שרוצה בכך להישאר בארץ. דיברתי מיד לאחר פסיקת בג"ץ עם שרת המשפטים איילת שקד ואמרתי לה כי בכוונתי לשקול תיקון לחוק שיאפשר למדינה להוציא מסתננים מהארץ בניגוד לרצונם. אנחנו חייבים לדאוג לאזרחי מדינת ישראל, תושבי דרום ת"א וערים נוספות שחייהם אינם חיים. אני שבע רצון מכך שבג"ץ אישר לנו להמשיך להוציא מסתננים למדינה שלישית ואנו נמשיך בכך בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

דרעי: "חייבים לדאוג לאזרחי ישראל"

צילום: תומר נויברג, פלאש 90

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר בתגובה: "לצערי החלטת בג"צ מרוקנת מתוכן את החלטתי כשר הפנים ליישם את מדיניות הרחקת המסתננים למדינה שלישית ומותירה את המדינה ללא כלי אפקטיבי להוצאת המסתננים. במצב המשפטי שנוצר עלינו לקדם תיקון חקיקה דחוף שייתן כלים בידי המדינה להמשיך בתהליך ההכרחי של הוצאת המסתננים אחרת נוצר כאן תמריץ חדש להגעת מסתננים לישראל".

כזכור, החלטת השר ארדן בעניין יציאת מסתננים למדינה שלישית התקבלה במרץ 2015 בהיותו שר הפנים ואושרה ע"י היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וע"י בית המשפט המחוזי בבאר שבע.

שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה: "ביהמ"ש העליון אישר היום את אפשרות הרחקת המסתננים למדינה שלישית אולם לקח מידי המדינה את מנוף הלחץ ששימש בידה להרחקת מסתננים בלתי חוקיים והפך את חוסר שיתוף הפעולה למתגמל. אעבוד יחד עם שר הפנים על תיקון חקיקה שיאפשר את ההרחקה גם ללא הסכמתם. את המלחמה הזו נלחם עד שנשיג את התוצאות הדרושות. אתייחס למצב זה ולפתרונות הנדרשים גם מחר בנאומי" אמרה.



0 תגובות